Mama, mag ik een knijpfruitje? 


Lang, heel lang heb ik er naar gezocht, zakjes om zelf knijpfruitjes te maken zoals mijn dochter (7jr) het noemt, ze vind het heerlijk,  en de baby van 7 maanden smult er ook van ! En na lang zoeken heb ik ze eindelijk gevonden, makkelijke knijpzakjes om te vullen met fruit/groente naar keuze! Doddle bags heten ze. Mét een handig lepeltje voor de kleintjes!


Ik maak meestal appel of nectarine moes, of gemengd, maar er kan natuurlijk van alles in. Het peren seizoen komt er weer aan, ik denk dat de kids perenmoes ook zeker wel kunnen waarderen (anders ik wel!) Ik pureer de appels en nectarine dus tot moes, en daarna maak ik de doddle bags open. Het werkt net als een zip lock zakje,  vul ik ze met een lepel tot de lijn. Er gaat 100 ml per zakje in, dus je weet ook gemakkelijk wat je kindje binnen heeft gekregen per keer. Dan maak ik ze weer dicht, dat gaat super makkelijk, en dan vries ik ze in, of doe ze in de koelkast. Ik heb er heel wat dus ik vries er meestal een stuk of 10 in, en doe er 4 in de koelkast.

Nu zul je misschien denken, waarom zou ik zelf die zakjes vullen? Al dat gedoe, en afwas, en word dat dan wel goed schoon? Ja ! Je maakt ze heel makkelijke met een zachte flessenborstel weer schoon, zowel met de handwas als de vaatwasser. En waarom?
nr 1: Bergen minder plastic wegwerp afval.
nr 2: Je weet exact wat er in zit.
nr 3: Er zit een HEEL handig lepeltje bij waarmee je de kleintjes onder ons onderweg (en thuis natuurlijk) ook makkelijk eten kunt geven)


Maar er zijn nog meer handige aspecten aan deze zakjes en lepeltjes vind ik. Het lepeltje wat er bij zit kan ook (VOORZICHTIG, niet forceren) op andere knijpzakjes gedraaid worden. En je kunt heel gemakkelijk wat bevroren fruit in het zakje doen, meenemen, en als het eetmoment daar is, is het waarschijnlijk helemaal ontdooid. Zo niet doe je het even in een bakje warm water en is het zo op kamer temperatuur.

Voor iedere ouder vind ik dit echt wel een aanrader. Je weet wat er in gaat, makkelijk schoon te maken, de zakjes worden niet lelijk na gebruik, ze zijn doorzichtig dus je kunt zien wat er in zit, ze mogen in de vaatwassen en diepvries, en het is heel makkelijk mee te nemen zonder gedoe. Er zitten geen schadelijke stoffen zoals BPA in (om precies te zijn, er zitten geen: BPA, PVC, en Ftalaten in), en het is makkelijk voor mee op reis, je kunt er ook andere vloeistoffen in doen zoals gel of crème etc. En ze lekken niet! Dit kan ik na ruim gebruik in mn tas/kinderwagen en kinderhandjes met een gerust hart zeggen.

Ik heb ze bij de website http://www.blabloom.com gekocht. Een super leuke webwinkel die heel veel leuke duurzame en ecologische baby en kinder spullen verkoopt. Ik bedoel heb je wel eens over wasbare luiers gedacht voor je kleintje?

Tot de volgende keer !

Gepubliceerd door

MrsGypsy

Creatief ! Dat ben ik in woord samengevat. Ik kijk naar de nieuwste trends en maak er mijn eigen versie van. Ik ben gek op muziek het strand, tekenen, yoga, bedenken, maken, gadgets, sieraden, fashion, festivals en mama zijn. Ook word ik heel blij van lekkere koffie. Enjoy!

Geef een reactie

