Recept: Vegan apple crumble pie

Iedereen houd van taart! En zeker van zelfgemaakte taart. Ik had appels liggen die op moesten dus ging ik in de keuken aan de slag. Het resultaat: een vegan apple cumble pie !

Bereidingstijd: ong. 10 min.

baktijd: ong. 25 min

Dit recept is voor een bakvorm van ongeveer 23cm. Een paar centimeter groter of kleiner maakt niet zo veel uit. De bakvorm heb ik bekleed met bakpapier, insmeren met kokosolie volstaat ook.

The apple:

  • 2 appels
  • kaneel
  • 1 eetlepel amandelmelk
  • 1 eetlepel kokosolie

Schil je appels en maak er kleine blokjes van. Doe ze in je taartvorm. Vervolgens heb ik de kokosolie en amandelmelk samen in de magnetron gedaan om het te smelten. Daarna een snufje (of 2) kaneel er aan toegevoegd, even roeren en over de appels gegoten. Daarna heb ik even de appels goed doorgeroerd zodat ze allemaal het kokosolie/amandelmelk/kaneel mengels op zich hebben.

The crumble:

  • 2 kopjes havermout
  • agave siroop (naar smaak)
  • 1 kopje meel (naar keuze)
  • 4 eetlepels kokosolie
  • 4 eetlepels amandelmelk (optioneel)
  • snufje zout
  • snufje bakpoeder
  • kaneel

Mix de havermout en het meel met het zout, kaneel en bakpoeder door elkaar met je handen of een lepel. Smelt weer de amandelmelk samen met de kokosolie in een kopje en doe dit door het havermout/meel mengsel. Nu even goed kneden met je handen zodat het goed gemengd is. Als laatste deed ik op smaak de agave siroop er doorheen. Het moet een beetje de consistentie van kruimels hebben, niet te nat en niet te droog. Je kunt altijd wat meer of minder kokosolie/amandelmelk toevoegen.

The pie:

Nu kun je de crumble verdelen over je appels, verdeel het gelijkmatig. Bak je taartje af op 180 graden voor ongeveer 25 minuten (hou het even in de gaten) en smullen maar!

Op de foto heb ik er een bolletje biologisch vanille ijs (niet vegan) bij geserveerd, hartstikke lekker.

Enjoy!

 

 

Gepubliceerd door

MrsGypsy

Creatief ! Dat ben ik in woord samengevat. Ik kijk naar de nieuwste trends en maak er mijn eigen versie van. Ik ben gek op muziek het strand, tekenen, yoga, bedenken, maken, gadgets, sieraden, fashion, festivals en mama zijn. Ook word ik heel blij van lekkere koffie. Enjoy!

Geef een reactie

