Fashion: Love for coats + tips

Love for coats

Het is winter, en hoewel het in het noorden van het land nog niet echt gesneeuwd heeft, of mega koud is geweest is een fijne winterjas onmisbaar. Zeker met deze harde wind. Lees mijn tips in de zoektocht naar de perfecte jas.

De camel coat is al een fashion musthave sinds Jacky Kennedy, Marilyn Monroe, en waarschijnlijk nog eerder. Een echt tijdloos kledingstuk dus! De wel bekende camel coat maakte vorig jaar door Kim K. Weer een comeback. Of je nu van de Kardashians houd of niet, hun fashion style is altijd on point. Dit jaar zijn de lange jassen en camel coats ook echt wel een musthave. Ze zijn niet alleen chique en stijlvol, maar ook lekker lang en warm. Ik was toevallig vorige week bij een tweedehands kledingwinkel waar een prachtige camel coat hing, helaas was die veel te groot voor mij. Maar als je op zoek ben naar een mooie lange tijdloze jas, leveren bezoekjes aan tweedehands winkeltjes of kringloopwinkels ook nog wel eens wat op.

kim k long coat

Mijn ervaring is dat camel niet een kleur is die iedereen kan hebben, inclusief mijzelf. Ik kan het wel hebben maar dan moet het net de juiste tint zijn.

Mijn tips voor de zoektocht naar een camel coat:
– Kijk of de kleur echt bij jou huidskleur past. Niet dat je er wit grauw of rood van word.
– Kijk of de lengte bij je lichaam past, en het praktisch is voor je levensstijl.
– Als je online besteld, kijk dan naar de retour voorwaarden en zoek reviews op van de betreffende jas. Of soms loont het om even verder te kijken, een andere webshop heeft soms net een betere aanbieding, of een beter retour beleid.
– Kijk of de knopen er goed stevig aangenaaid zitten, en let op de naadjes van de jas. We willen een jas die die niet na 2 keer dragen uit elkaar valt.
– Kijk of de taille mooi valt, niet te laag.
– Valt hij mooi bij je schouders, iets oversized mag!
– En als laatste kijk naar de stof, waar is de jas van gemaakt? Wol of acryl, kan de jas makkelijk in de was of niet.

Af en toe hoor je iemand roepen: ‘Ooh geen lange jassen dragen als je klein bent’ Trek je daar niets van aan! Je kunt een lange jas hebben, let wel op dat de pasvorm goed is. En bij een lange jas zit meestal een ceintuur die je mooi om je middel kunt knopen, zodat je sowieso je frame mooi accentueert. En kijk naar de Olsen twins, die zijn klein en dragen vaak oversized kleding, maar het staat ze geweldig, omdat ze weten hoe ze het moeten dragen. En, doe waar jij je goed bij voelt. Goed, terug naar de jassen. Ikzelf vind het altijd lastig om een mooie goed passende jas te vinden. Hebben daar meer meiden last van? Nu heb ik laatst het bovenste middelste witte jasje (Mango) gekocht, een a lijn jas, en die zit perfect! En je kunt er nog een dikke trui onder ook (vind ik ook wel fijn) En ook heb ik mijn oog laten vallen op een lange grijze jas. Ik heb er een bij modemusthaves gezien en bij iwantthatmusthave. Maar ik surf nog even verder, wie weet..

Wat is jou favo jas voor de winter?

Liefs!

Gepubliceerd door

MrsGypsy

Creatief ! Dat ben ik in woord samengevat. Ik kijk naar de nieuwste trends en maak er mijn eigen versie van. Ik ben gek op muziek het strand, tekenen, yoga, bedenken, maken, gadgets, sieraden, fashion, festivals en mama zijn. Ook word ik heel blij van lekkere koffie. Enjoy!

Geef een reactie

