Cheap Vs. Expensive.

Creme de la mer Vs. Nivea

Allereerst, gelukkig nieuw jaar! 2014 is voorbij gevlogen ( ligt het aan mij of lijken de jaren al sneller voorbij te gaan?) En ik zit bomvol blog ideeën die ik nog geen werkelijkheid heb kunnen maken, maar wat in een goed vat zit verzuurd niet.

Ik denk dat ik voor vele spreek als ik zeg: iedereen kent Creme de la mer én Nivea. Beide misschien om andere redenen. Nivea hebben heel veel mensen in huis (of je moeder of oma), in tegenstelling tot creme de la mer waar een iets groter prijskaartje aan hang: €142 voor 30ML. Nivea heeft een prijs tussen de €1,50 voor een klein blikje tot ongeveer €5 voor een groot blik. Dus iets toegankelijker voor sommige mensen.

Ik ben altijd zeer geïntrigeerd door (dure/luxe) cremes en de dingen die ze beloven. Quotes als ‘tijd komt stil te gaan’ en ‘ rimpels verleden tijd’ zijn toch aantrekkelijk. Ergens in mijn achterhoofd weet ik wel dat er geen creme bestaat die rimpels magisch doet verdwijnen, of waarvan mijn rode couperose adertjes ineens weg zijn, maar toch ! Nu kocht ik laatst een blik Nivea, mijn dochter had uitslag en een droge huid en de creme van de dokter hielp niet (kreeg ze alleen maar meer bultjes van) Dus ik dacht even aan vroeger, mijn oma en moeder hadden wel eens Nivea in huis, dus waarom niet. En de volgende dag was haar uitslag en droge huid als sneeuw voor de zon verdwenen, echt waar ! En ineens was ik zelf heel erg nieuwsgierig naar het oude vertrouwde blikje nivea.

De volgende dag ging ik wat research doen op het wereld wijde web, en als gauw kwam ik verschillende sites en onderzoeken tegen, en waarvan verschillende Creme de la met (ja die van €142) Nivea vergelijken, omdat de ingrediënten gelijkend zijn (niet exact, maar in de basis) En even later kwam ik dit artikel tegen: http://www.ze.nl/p/149999/goedkope_versus_dure_creme_welke_wint_het een serieus onderzoek waarin de ene gezichtshelft met de dure creme werd ingesmeerd en de andere helft met Nivea. Vooraf werd haar huid keurig bij een dermatoloog gemeten, en na een maand smeren met beide cremes op elke gezichtshelft weer. Wat bleek? De helft die met de Nivea creme (ja, gewoon het blauwe blik) was ingesmeerd, zag er stukken beter en meer gehydrateerd uit. Nou dat vind ik best leuk om te lezen zo’n onderzoek! Ik probeer het nu zelf uit, alleen nivea op mijn gezicht gebruiken, en tot dusver bevalt het prima! Ik ben blij verrast. Nu zal dit niet voor iedereen weggelegd zijn (iedereen is anders en heeft ook een andere huid) maar misschien toch het proberen waard!

Liefs!

Gepubliceerd door

MrsGypsy

Creatief ! Dat ben ik in woord samengevat. Ik kijk naar de nieuwste trends en maak er mijn eigen versie van. Ik ben gek op muziek het strand, tekenen, yoga, bedenken, maken, gadgets, sieraden, fashion, festivals en mama zijn. Ook word ik heel blij van lekkere koffie. Enjoy!

Een gedachte over “Cheap Vs. Expensive.”

Geef een reactie

