DIY tree trunk side table

tree trunk

Ik was al heel lang op zoek naar een geschikte boomstronk om een tafel/zit krukje van de maken, en eindelijk heb ik de perfecte gevonden !

Na de storm van vorige week waren er helaas natuurlijk heel wat bomen omgewaaid, maar voor mij wel dé kans om een boomstronk te vinden. De gemeente waren alle bomen aan het zagen en snipperen, en ik vond bij mij in de buurt iemand van wie ik een stonk mocht hebben, jippie ! Sommigen van jullie zullen wel denken, wat moet je nou met een boomstronk? Nou heel simpel ik wil er een een tafeltje/krukje op wieltjes van maken zoals afgebeeld. Maar voordat ik zover ben zijn we wel een tijdje verder, want in een boomstronk zitten natuurlijk beestjes, dus je kunt hem daarvoor behandelen met terpentine, en hij moet goed drogen, en dat gaat ongeveer met 1 a 2 cm per jaar. Ja per jaar ! Dus als je zo’n dikke boomstam als ik heb, ben je wel even zoet. Nu laat ik hem binnen staan om te drogen (en hopen dat hij niet barst, want dat kan ook nog van te snel drogen) en dan maak ik er kleine wieltjes onder, schuren, misschien een lakje, maar heel eerlijk vind ik de boomstam naturel het mooist.

Maar je kunt nog veel meer moois met hout maken. Bijvoorbeeld als je een mooie plak hout heb kun je er een spiegel van maken. Of met een klein stukje hout een bakje. En die stoel die hierboven afgebeeld staat is dan wel niet van een boomstronk, maar ik vind hem wel super gaaf ! als ik zoiets nog eens zou kunnen maken.. Mr. Kate had daar een gelijkende DIY voor. Niet exact hetzelfde maar wel een stoel met takken er in verwerkt. Ben je benieuwd? kijk dan even hier !

Wat vinden jullie van natuur elementen in een woonkamer/slaapkamer?

Liefs,
Acia.

Gepubliceerd door

MrsGypsy

Creatief ! Dat ben ik in woord samengevat. Ik kijk naar de nieuwste trends en maak er mijn eigen versie van. Ik ben gek op muziek het strand, tekenen, yoga, bedenken, maken, gadgets, sieraden, fashion, festivals en mama zijn. Ook word ik heel blij van lekkere koffie. Enjoy!

Geef een reactie

