DIY painting rattan chairs

20131008-193652.jpg
Vandaag laat ik aan jullie zien hoe ik mijn rotan tuinstoelen set heb geverfd.

Als je riet buiten laat staan word het grijs, soms heel mooi, maar soms vergeeld het ook, en word het steeds minder mooi. Mijne werden dus steeds minder mooi en wilde ik deze krukjes opknappen, maar ik wou ze niet helemaal een flinke verflaag geven omdat je dan kans heb dat het snel gaat afbladderen.

Dus ben ik naar de lokale verfwinkel gegaan en heb ik flexa strak in de lak gebroken wit gekocht, voor binnen en buiten. Als eerste heb ik de stoelen en krukjes gewassen en geschuurd. Vervolgens heb ik een ronde brede kwast gepakt en elke keer maar een piepklein beetje verf er op gedaan. En daarna het op het riet een soort van getamponneerd. En veel heen en weer bewegen, zodat je een beetje een waas van de kleur krijgt. Het is even een werkje, maar ik vind dat dit het mooiste effect geeft zonder dat het snel zal slijten.

Als je een witter effect wil, of de rotan stoelen echt helemaal een andere kleur wil geven en geen kleur waas, dan kun je het beste een spuitbus gebruiken en in dunne laagjes werken.

20131008-194316.jpg
Kijk het verschil! Misschien dat ik de pootjes ook nog verf, maar die wil ik dan een andere kleur geven. We zullen zien!

Liefs,
Acia.

Follow my blog with Bloglovin

Gepubliceerd door

MrsGypsy

Creatief ! Dat ben ik in woord samengevat. Ik kijk naar de nieuwste trends en maak er mijn eigen versie van. Ik ben gek op muziek het strand, tekenen, yoga, bedenken, maken, gadgets, sieraden, fashion, festivals en mama zijn. Ook word ik heel blij van lekkere koffie. Enjoy!

2 gedachten over “DIY painting rattan chairs”

    1. Dank je wel ! Ja ik was er echt wel een middagje zoet mee. Op de foto staat alleen het krukje afgebeeld, maar er hoort nog zo’n krukje bij en 2 grote lounge stoelen. Maar het was het waard !

      Like

Geef een reactie

