DIY jewelry tray/bird food tray

20130908-124838.jpg
Vandaag weer een leuke diy voor jullie! Mijn moeder had de kasten opgeruimd en had 2 dozen vol spullen voor de kringloop klaarstaan. Ik zou ik niet zijn als ik daar

even in zou neuzen om te kijken of ik nog wat kan gebruiken. En ja hoor, ik zag ineens een vogelvoer etagère voor me. Alleen werd de etagère zo leuk, dat ik hem voor mijn sieraden gebruik.

But how?

Je hebt nodig: 3 borden, 2 kandelaars, of een ander rond breed voorwerp, sterke lijm, schuurpapier. En misschien wat leuke extra’s die je erbij kunt gebruiken.

Kijk of alles mooi op elkaar past en daarna schuur je alles. Ik heb hier plastic borden gebruikt en een metalen en een houten kandelaar, die waren goed te schuren. En als laatste vond ik nog een leuk plastic cocktail bekertje wat ik bovenop heb gezet.

20130908-130402.jpg
Daarna heb ik alles stofvrij gemaakt met een doekje en wat alcohol (wodka werk dus ook) en even laten drogen. Vervolgens heb ik met mijn lijm pistool alles aan elkaar gelijmd. Als je een nog sterkere verbinding wil, zou je 2 componenten lijm kunnen gebruiken, of eventueel met een boor het aan elkaar vast schroeven.

Daarna heb ik er voor gekozen om met acryl verf het geheel te verven, en daarna heb ik heb met een lak (spuitbus) afgelakt. En klaar!

20130908-131731.jpg
Je kunt het nu voor verschillende dingen gebruiken. Ik wou het als vogelvoer etagère gaan gebruiken, maar ik heb besloten dat ik hem toch voor mijn sieraden ga gebruiken.

Als vogel voer etagère kun je bovenin water doen en, pinda slingers rondom hangen, en op de rest van de bakjes, brood en zaden leggen. Je zou hem eventueel ook op kunnen hangen in een boom, of schutting. Maar dan zou ik wel een etagère gebruiken die je aan elkaar heb vastgeschroefd om uit elkaar vallen te voorkomen.

Als sieraden etagère heb ik mijn ringen bovenin gedaan, en de rest van mijn armbanden op de rest van de bakjes verdeeld.

En uiteraard kun je hem natuurlijk ook voor lekkere cupcakes en bonbons gebruiken, net wat je wil!

Wat vinden jullie er van?

Liefs,
Acia.

Follow my blog with Bloglovin

Gepubliceerd door

MrsGypsy

Creatief ! Dat ben ik in woord samengevat. Ik kijk naar de nieuwste trends en maak er mijn eigen versie van. Ik ben gek op muziek het strand, tekenen, yoga, bedenken, maken, gadgets, sieraden, fashion, festivals en mama zijn. Ook word ik heel blij van lekkere koffie. Enjoy!

Een gedachte over “DIY jewelry tray/bird food tray”

Geef een reactie

