DIY beading loom

20130813-215920.jpg
Ik heb een nieuwe manier van armbandjes maken ontdek. Naja de methode is al heel oud alleen heb ik het net ontdekt, kralen weven! Zo kun je super leuke armbandjes met printjes maken in allerlei verschillende kleuren. Fun! Je maakt deze armbandjes op een soort weefgetouw, in het Engels heet het een ‘beading loom’ Google het maar eens. Je kunt ze kant en klaar kopen, maar jullie weten het, ik maak mijn dingen graag zelf!

But how?
Je kunt het op verschil manieren doen, ik zal eerst mijn methode uitleggen, het is vrij simpel.

Je hebt nodig: een stuk hout 1 meter is genoeg, schuurpapier (optioneel), 2 dezelfde kammen. Houtlijm, spijkers en schroeven.

Zaag een stuk hout af van ongeveer 25 cm. En schuur de uiteinden glad. Zaag nu nog 2 houtblokjes af van ongeveer 10 cm (iets kleiner of groter is niet erg) en schuur ook deze blokjes glad.

Lijm vervolgens de blokjes aan elke uiteinde van het blok hout van 25 cm, zie foto! Timmer (of schroef 2 lange schroeven) ze vervolgens met 2 lange spijkers extra stevig vast, zodat ze goed stevig zitten.

Nu pak je de 2 kammetjes, ik heb 2 goedkope kammen bij de Deen gekocht. Ik heb ze allebei met een tang door midden geknipt, en met een spijker onderin 2 gaatjes getimmerd, zodat er al 2 gaatjes zitten waar de schroeven doorheen kunnen. En heb ze vervolgens met 2 schroeven vast geschroefd in het hout (zie foto!) doe dit aan beide kanten, en als laatste schroef je aan elke zijkant aan de onderkant (jaja) nog een schroef er half in ( let op dat je hem er voor de helft in draait, want je hebt hem nodig om je draad op te spannen) en dat is het! Het klinkt heel moeilijk, maar het valt reuze mee, ik was er eigenlijk zo klaar mee.

Een andere optie is om een klein stevig kartonnen doosje te nemen, en de kammetje aan elk uiteinde te lijmen, maar dat is natuurlijk wel iets minder stevig. Maar als je wat wilt experimenteren is dat een goede optie!

Liefs,
Acia.

Follow my blog with Bloglovin

Gepubliceerd door

MrsGypsy

Creatief ! Dat ben ik in woord samengevat. Ik kijk naar de nieuwste trends en maak er mijn eigen versie van. Ik ben gek op muziek het strand, tekenen, yoga, bedenken, maken, gadgets, sieraden, fashion, festivals en mama zijn. Ook word ik heel blij van lekkere koffie. Enjoy!

3 gedachten over “DIY beading loom”

Geef een reactie

