DIY resize a watch band

20130720-221756.jpg
Ik ben dol op horloges, en ben ook steeds op zoek naar mooie exemplaren. Maar soms koop je er een en is de maat niet goed, en heb je geen zin/tijd om naar een juwelier te gaan. Dan kun je best gemakkelijk met wat huis tuin en keuken dingetjes je horloge bandje inkorten.

But how?
Als je naar je horloge bandje kijkt heb je aan een kant een rij met wat ‘ronde pinnetjes’ en die liggen ook wat dieper in het bandje. Ik heb deze foto ook aangeduid met een groene krul (dit is de kant waarmee we gaan werken!) en aan de andere kant heb je wat oppervlakkige plattere rondjes. Deze foto heb ik aangeduid met een rood kruis.

Nu heb je als enige nodig een prikbord pinnetje, hamer en een tangetje (platbek tang, sieraden tang) Kijk eerst waar je je eerste schakel(s) uit wil halen. Daarna zet je het prikbord pinnetje aan de ronde pinnetjes kant van je horloge (die kant is dus aangeduid met de groene krul) en tik er een paar keer (niet té hard) met de hamer op. Dan moet er aan de onderkant een klein pinnetje uitkomen (aan de ‘platte pinnetjes kant dus, aangeduid met het rode kruis, want aan die kant moet je niet met een pinnetje timmeren) en dan pak je eventueel je tang, en trek het pinnetje er uit. Bepaal nu hoeveel schakels eruit gaan, en herhaal dit hele proces.

Als laatste maak je het slotje en het bandje weer aan elkaar vast. Dit doe je precies in de omgekeerde volgorde. Pak het pinnetje, maak het horloge weer vast aan elkaar, steek het pinnetje aan de platte kant erin met de ronde kant naar boven en geef een paar tikjes op de platte kant zodat het pinnetje weer precies er zo in zit als de andere pinnetjes, en klaar!

Het lijkt heel wat maar als je het doet valt het reuze mee, en het is heel handig als weet hoe dit moet. En bewaar je oude schakeltjes, want je weet nooit wanneer je ze nog nodig hebt.

Ik zou dit niet doen bij een horloge van €200, maar voor die prijs verstellen ze hem ook gratis bij aankoop voor je. Maar voor de horloges die je op markten, of bij een action koopt is dit heel handig om zelf te kunnen.

Wisten jullie dat je dit zo gemakkelijk zelf kunt doen ?

Liefs,
Acia.

Follow my blog with Bloglovin

Gepubliceerd door

MrsGypsy

Creatief ! Dat ben ik in woord samengevat. Ik kijk naar de nieuwste trends en maak er mijn eigen versie van. Ik ben gek op muziek het strand, tekenen, yoga, bedenken, maken, gadgets, sieraden, fashion, festivals en mama zijn. Ook word ik heel blij van lekkere koffie. Enjoy!

Geef een reactie

