Motion sickness

20130719-230519.jpg
Deze interessante polsbandjes zag ik een tijdje geleden al bij de natuurwinkel liggen voor €15, toen vond ik dat nog wat veel geld en besloot het nog niet te kopen. Maar gisteren kwam ik ze bij de hema tegen voor €4,95 ! Die hema heeft de laatste tijd fijne dingen.. Maar wat is het nu? Het zijn acupressuur bandjes tegen misselijkheid, dus wagenziek, of gewoon misselijk of als je zwanger bent ochtend misselijkheid. Het lijkt een beetje op 2 dunne zweetbandjes, maar er zit een plastic bolletje van ongeveer een centimeter in. Je draagt ze om je pols, 2 vingers van je hand af (zie afbeelding) en tussen je pezen. Het plastic bolletje duwt dan op je drukpunt dat misselijkheid tegengaat. En ik ben best wel ‘motion sick’, wagenziek en met spelletjes op de tv bijvoorbeeld.

wat is motion sickness/wagenziekte?
Wikipedia zegt: bewegingsziekte is een verschijnsel dat zich voordoet wanneer de signalen van het evenwichtsorgaan (dat versnelling en beweging registreert) en de waargenomen horizon niet met elkaar in overeenstemming zijn.

Dus ik ben ze nu volop aan het testen. Maar ik heb van verschillende mensen die ze gebruiken gehoord dat het goed werkt. En ik vind het fijn dat je er geen pilletjes of andere troep voor hoeft te nemen, en dat je lichaam zelf het werk doet. Een update zal volgen!

Zijn jullie wagenziek?

Liefs,
Acia.

Follow my blog with Bloglovin

Gepubliceerd door

MrsGypsy

Creatief ! Dat ben ik in woord samengevat. Ik kijk naar de nieuwste trends en maak er mijn eigen versie van. Ik ben gek op muziek het strand, tekenen, yoga, bedenken, maken, gadgets, sieraden, fashion, festivals en mama zijn. Ook word ik heel blij van lekkere koffie. Enjoy!

4 gedachten over “Motion sickness”

  1. Wow wat apart, had er nog nooit van gehoord.
    Dacht eerst al van hmm vind ze niet heel erg mooi maar toen las ik pas dat het niet daarom maar juist om de ‘genezende werking’ gaat :)
    Ben benieuwd of het werkt!

    Like

Geef een reactie

