DIY thigh chain

20130611-203638.jpg
Jaaa, vandaag een gave DIY, namelijk de ‘thigh chain’ oftewel dij ketting. Super gaaf onder een kort broekje. Het geeft net dat beetje extra.

But how?

Je hebt nodig: ketting naar keuze, tang, elastiek, en een schaar. En eventueel ringetjes, als je dat makkelijker bevestigen vind.

Meet een stuk elastiek af wat goed om je bovenbeen past, niet te strak, maar zeker niet te los! En leg er een knoop in zodat je een elastieken bandje hebt wat om je dij past.

Nu ga je je kettingen afmeten. Je kunt zelf kiezen hoelang hij word. In de eerste instantie heb ik 4 gelijke stukken ketting gemeten van 25 cm. Vervolgens heb ik die kettingen aan het elastieken bandje vastgemaakt. Op gelijke afstand. Een kleine tip daarvoor is plaats je eerste ketting en vouw het elastieken bandje strak zodat je precies aan de overkant ook een ketting kunt plaatsen. Doe dit met alle 4 de kettingen. Ik plaats ze gewoon met de ketting, maar als jou ruimte van de ketting niet groot genoeg is (als je een fijnere ketting gebruikt) dan kun je ook ringetjes gebruiken.

20130611-204534.jpg
Oké, nu meet je weer 4 gelijke stukken ketting af (15 à 20 cm) en plaats die tussen de andere 4 kettingen rondom.

Als je klaar bent met de eerste rij, nemet je weer 4 gelijke kettingen af, maar nu 5 à 10 cm groter dan de vorige, en plaats die ongeveer 7 cm lager, en weer rondom. Hierna heb ik nog 1 rij kettingen aangebracht, en de overige uiteinden (van de verticale kettingen die we als eerste geplaatst hadden) er afgehaald. En klaar is je statement piece!

Nu kun jij hip over alle festivals lopen met deze gave dij ketting.

20130611-210154.jpg

Enjoy!

Liefs,
Acia.

Follow my blog with Bloglovin

Gepubliceerd door

MrsGypsy

Creatief ! Dat ben ik in woord samengevat. Ik kijk naar de nieuwste trends en maak er mijn eigen versie van. Ik ben gek op muziek het strand, tekenen, yoga, bedenken, maken, gadgets, sieraden, fashion, festivals en mama zijn. Ook word ik heel blij van lekkere koffie. Enjoy!

Een gedachte over “DIY thigh chain”

Geef een reactie

