DIY cobra braid bracelet

20130604-203333.jpg
Vandaag laat ik jullie zien hoe je een armbandje maakt met een cobra vlecht. Het is heel simpel, je moet het alleen even doorhebben.

Je hebt nodig: plastic sieraden draad of scubidu touwtjes. En een (gouden) ketting naar keuze, en lijm.

How to:
Neem een draad van 40cm en vouw hem dubbel. Pak een nieuw draadje (voor de duidelijkheid van de tutorial heb ik een groene gebruikt) van 50 cm en vouw die ook dubbel. Maak er een lus van. En vouw het bovenste draad onder alles door en trek de lus aan. Doe nu hetzelfde maar dan aan de andere kant. Elke keer doe je de lus om en om. *Als je dit te ingewikkeld vind kijk dan even op YouTube en zoek op ‘cobra braid’ dan vind je verschillende duidelijke filmpjes.

20130604-204142.jpg
Nu je bijna klaar bent met je cobra vlecht (maak hem ongeveer 10cm) vouw je de 2 uiteinden in, en ga daaroverheen verder met de vlecht, ga net zolang door tot je lus de gewenste grote heeft, zodat je ook aan de onderkant een mooie lus krijgt. Zodra je klaar bent met vlechten knip je alle overige uiteinden af en doe er een drupje lijm op. Laat het goed drogen en maak je ketting er aan vast, gewoon met de ketting zoals ik gedaan heb of met een ringetje, en klaar ben je!

Het lijkt heel wat, maar ik beloof als je eenmaal bezig bent, dat het super simpel is.

20130604-204806.jpg

Liefs,
Acia.

Follow my blog with Bloglovin

Gepubliceerd door

MrsGypsy

Creatief ! Dat ben ik in woord samengevat. Ik kijk naar de nieuwste trends en maak er mijn eigen versie van. Ik ben gek op muziek het strand, tekenen, yoga, bedenken, maken, gadgets, sieraden, fashion, festivals en mama zijn. Ook word ik heel blij van lekkere koffie. Enjoy!

Geef een reactie

