Hair DIY: dip dye

20130304-191852.jpg
Bij de claire’s zag ik deze ‘hair chalk’ liggen. En ik ben al een tijdje op zoek naar goede pastel chalks, dus ik denk ik probeer deze.

Hij is heel schattig verpakt, als een klein bolletje. Het trok mijn aandacht omdat ik het een beetje op een EOS lippenbalsem vond lijken, ik dacht misschien is het een knockoff, maar het was dus dit schattige ‘hair chalkje’ Hij is mint groen. En hij kost €4,95.

Ik heb hem op m’n haarpunten uitgeprobeerd. Op de verpakking staat dat je het op droog haar moet aanbrengen en goed in je haar moet masseren, zodat hij goed kleur afgeeft. Nou zo heb ik het exact gedaan en ik vind dat er niet mega veel kleur afkomt.

20130304-193534.jpg
links: schoon haar. Rechts: Met de mint groene hair chalk van claire’s.

Ik vind de kleur niet heel intens. En ik vind dat hij snel op gaat. De volgende keer doe ik het op mijn manier, haar beetje vochtig maken, hair chalk erover, laten drogen en dan met haarlak spuiten.

Ik heb ook nog mijn Hema haar kleur uit spuitbus geprobeerd.

20130304-193914.jpg
Deze is heel wat makkelijker aan te brengen en de kleur is veel intenser. Met allebei de haar kleuren zou ik evengoed er een beetje haarlak overheen doen, omdat het anders erg op je kleding kan afgeven.

Deze spuitbus van de Hema was €3,00.

Maar best leuk voor een keer een dip dye, die je er aan het eind van de dag weer uit kunt wassen. Let wel op met hele felle kleuren als je heel erg lichtblond bent, dan kan de kleur een permanent waasje nalaten. Misschien is het dan handig om eerst haarlak te doen, daarna de kleur en dan nog een keer haarlak.

Hebben jullie wel eens een dip dye gehad?

Liefs,
Acia.

Follow my blog with Bloglovin

Gepubliceerd door

MrsGypsy

Creatief ! Dat ben ik in woord samengevat. Ik kijk naar de nieuwste trends en maak er mijn eigen versie van. Ik ben gek op muziek het strand, tekenen, yoga, bedenken, maken, gadgets, sieraden, fashion, festivals en mama zijn. Ook word ik heel blij van lekkere koffie. Enjoy!

3 gedachten over “Hair DIY: dip dye”

  1. Ik zie bij die mintgroene op de foto eigenlijk helemaal niets… Wel dat het lichter is dan de linker foto, maar ik zie geen mintgroen, jammer!

    Like

Geef een reactie

