Beauty tuesday: max BB cream

20130218-200621.jpg
Jullie hebben ze vast al zien liggen, of er over gelezen, de action heeft nu ook een BB cream. Van hun huis make-up merk, max. Voor de prijs hoef je het niet te laten, want hij kost maar €1,49!

Hij komt in een tubetje van 25 gram. Dat is niet heel groot, maar ook niet klein. Hij past gemakkelijk in je handtas. Hij is verkrijgbaar in de tinten: light, medium en dark. Maar ik moet zeggen als je echt een lichte huid heb is de tint light echt te donker.

Ik heb hem dus in de tint light gekocht, en ik heb een vrij lichte huid, maar als ik hem goed uitsmeer kan hij net. Hij voelt lekker aan, niet te dik en niet te dun. Hij ruikt eigenlijk nergens naar, en hij smeert goed uit.

20130218-201250.jpg
links: zonder. rechts: met.

Zoals je ziet is light toch nog vrij donker. Maar hij kan net. Volgens de verpakking bevat de BB cream SPF 15 en vitamine A en E. Zal ik vandaag voor de gein eens het hele ingrediënten lijstje voor jullie afgaan? Zodat we exact weten wat we op ons gezicht smeren. Ok, let’s go:

Distilled water: zeer zuiver water.

Propylene glycol: is een vochtdrager en word gebruikt in plaats van glycerine omdat het goedkoper is.

Glycerine: ook vochtvasthoudend.

Octyl methoxycinnamate: absorbeert de UV A en B stralen van de zon. En het beschermt de huid tegen beschadigen, en het verminderd het aanzicht van littekens.

Caprylic/Capric Triglyceride: Is een vloeibare olie gemaakt van kokosnoot olie en het zorgt er voor dat je huid veel minder snel uitdroogt doordat het een beschermend laagje op je huid legt. En het trekt snel in de huid, en is niet vet.

Ceteareth-16: zorgt ervoor dat olie én water goed gemengd worden. Zodat je het product niet voor elk gebruikt hoeft te schudden.

Isocetyl stearoyl stearate: is verzachtend en en een viscositeit regelaar. Dat zorgt ervoor dat het een mooie substantie blijft en goed smeerbaar is.

Glyceryl stearate: is een emulgator. Dat zorgt er voor dat twee stoffen die normaal gesproken. Niet goed te mengen zijn (olie en water bijvoorbeeld) wel gemengd kunnen worden.

Squalane: word aan zonnebrand crèmes toegevoegd als radicalen vanger als bescherming tegen UV straling.

Silica: Wordt toegevoegd aan cosmetica als een vulmiddel. Het versterkt de werking van kleurstoffen en maakt ze soepeler.

Triethanolamine: word gebruikt om de PH waarde in evenwicht te houden.

Magnesium aluminum silicate: is in de natuur een voorkomend mineraal. Het komt van gezuiverde klei, en word gebruikt als dikmaker in cosmetica.

Tocopheryl acetate: vitamine E.

RetinolXanthan gum: vitamine A, huid hydraterend.

Allantoin: zou beschadigd weefsel aanzetten tot het vormen van nieuw weefsel, en de celdeling stimuleren.

Imidazolidinyl urea: zorgt dat het product langer houdbaar blijft.

Methylparaben: zorgt er ook voor dat je product langer houdbaar blijft en is ook bekend onder het e-nummer E218.

Propylparaben: dit zorgt er ook voor dat je product langer houdbaar blijft. En is ook bekend onder het e-nummer E216.

Zo dat is een hele waslijst aan informatie. Zo kun je exact zien wat er in de BB cream zit, en of het je bevalt. Persoonlijk vind ik het jammer dat er (2) parabenen in zitten, maar dat terzijde vind ik het een prima BB cream voor €1,49. Hij is niet heel dekkend, maar hij zorgt er voor dat je er net wat egaler uitziet. En het is voor mij echt een plus dat er SPF 15 in zit.

Gaan jullie hem proberen ?

Liefs,
Acia.

Follow my blog with Bloglovin

Gepubliceerd door

MrsGypsy

Creatief ! Dat ben ik in woord samengevat. Ik kijk naar de nieuwste trends en maak er mijn eigen versie van. Ik ben gek op muziek het strand, tekenen, yoga, bedenken, maken, gadgets, sieraden, fashion, festivals en mama zijn. Ook word ik heel blij van lekkere koffie. Enjoy!

Geef een reactie

