My life: sick days and ginger facts.

20130208-193449.jpg
Ik heb een virus te pakken, wat het is geen idee, maar het voelt of mijn hoofd vol watten zit. En van de week zat ik in de bus, iedereen om me heen was aan het hoesten, toen dacht ik nog ik ben lekker niet ziek! Te vroeg gejuicht dus. Wat ik meestal doe als ik me niet lekker voel, is thee maken met gember, citroen en deze keer deed ik er wat lavendel bij en honing. Gember is echt een wondermiddel omdat:

* Het helpt super goed tegen misselijkheid, ook tegen wagenziekte.

* Gember helpt ook de bloedcirculatie te verbeteren waardoor je dus ook minder snel koude handen voeten krijgt.

* En doordat je bloedcirculatie verbeterd heeft het dus ook een bloeddruk verlagende werking.

* Ook stimuleert het de stofwisseling.

* Het zorgt voor rust in de maag en darmen.

* Dus bevorderd het de stoelgang.

* Ook bevat het dezelfde ontsteking remmende stoffen als een aspirine of een Ibuprofen. Het is dus een natuurlijke ontstekingsremmer.

* het werkt slijmoplossend.

* Het gaat vorming van trombose tegen.

* En helpt het cholesterol verlagen.

* Het is weerstand verhogend.

* En gember bevat meer dan 12 stoffen die beter werken dan vitamine c, hallo!

* En zelfs als je regelmatig gember eet kan het migraine voorkomen ! En als je migraine hebt, kan het de pijn verlichten.

Heel veel goede eigenschappen dus, en heel fijn dus als je een beetje ziekjes of verkouden bent. Let wel op, als je zwanger bent mag je het niet langdurig of te veel gebruiken, en het is niet geschikt voor baby’s onder 1 jaar. En neem je gember ook niet tegelijk in met je aspirine, dan word de werking van de aspirine verminderd. Apart innemen kan wel en heeft het geen invloed op je aspirine.

Zo, dat zijn voor vandaag weer genoeg gember/ziek zijn weetjes. En ga ik genieten van een sex and the city marathon, dat doet altijd wonderen!

Wat zijn jou geheime ‘ziek’ recepten als jij je niet lekker voelt?

Liefs,
Acia.

Follow my blog with Bloglovin

Gepubliceerd door

MrsGypsy

Creatief ! Dat ben ik in woord samengevat. Ik kijk naar de nieuwste trends en maak er mijn eigen versie van. Ik ben gek op muziek het strand, tekenen, yoga, bedenken, maken, gadgets, sieraden, fashion, festivals en mama zijn. Ook word ik heel blij van lekkere koffie. Enjoy!

Geef een reactie

