NOTD birds + acrylic paint nail art tips.

20130126-133525.jpg
Eindelijk de stap voor stap van deze schattige vogeltjes/winter nail art. Het is best simpel als je er maar even de tijd voor neemt. Op het voorbeeld hierboven heb ik het met acryl verf gedaan, deze van de action. Maar op de foto hieronder had ik het allemaal met nagellak gedaan, dus het kan allebei. Alleen vind ik zelf acryl makkelijker. Het werkt soepeler en het is makkelijker te corrigeren. Alleen moet je iets voorzichtiger met je topcoat erover heen gaan, maar dat moet lukken.

Acryl Facts:
Als ik met acryl werk, doe ik de kleuren die ik wil gebruiken op m’n schoteltje, met een klein bakje water erbij en een keukendoek zodat je gemakkelijk van kleur kan wisselen. Als je begin met acryl merk je dat de verf erg dik is om fijne dingen mee op je nagels te maken, daarom is het handig om je kleur waarmee je werkt ietsje te verdunnen met water, het werkt makkelijker en je zult merken dat het lekker snel droog is. Als je dan toch een foutje maakt kun je met een beetje alcohol (wodka kan dus ook) en een wattenstaafje het foutje wegvegen zonder dat je je nagellak wegveegt of beschadig! Als basis voor je nail art zou ik altijd een base coat en een kleurlak nemen, daarop je nail art maken, en daarna voorzichtig topcoat erover. Acryl kan soms vegen of uitsmeren als je te hard met je topcoat kwastje duwt.

Dus, Let’s begin!

1. lak je nagels met een base coat en als kleur heb ik essie mint candy apple gebruikt. Daarna licht grijs een beetje golvende takken naar beneden gemaakt.

2. Vervolgens met wit allemaal kleine stipjes op en om de grijze takken gezet.

3. Daarna heb ik met lichtbruin een tak gemaakt. Daarna ben ik met het roodborstje begonnen. Met een oranje rode kleur heb ik een half rondje met een uitsteeksel aan de bovenkant gemaakt.

4. Daarna met zwart het ik het deel van de vleugels getekend, en het hoofdje en snaveltje.

5. Dan als rug en staart met lichtgrijs tussen de zwarte streepjes die we net getekend hebben. En bovenaan bij z’n nekje zeg maar, een wit streepje. En een wit puntje als oogje. Nu kun je nog wat sneeuwvlokken er omheen maken als je dat mooi vind. Laat het even drogen, topcoat en klaar!

20130126-133541.jpg

Vinden jullie het wat?

Liefs,
Acia.

Follow my blog with Bloglovin

Gepubliceerd door

MrsGypsy

Creatief ! Dat ben ik in woord samengevat. Ik kijk naar de nieuwste trends en maak er mijn eigen versie van. Ik ben gek op muziek het strand, tekenen, yoga, bedenken, maken, gadgets, sieraden, fashion, festivals en mama zijn. Ook word ik heel blij van lekkere koffie. Enjoy!

3 gedachten over “NOTD birds + acrylic paint nail art tips.”

Geef een reactie

