Avocado tree

20130114-160105.jpg
Ik ben ook altijd bezig met kruiden te kweken op mijn vensterbank. En nu heb ik al een tijdje een avocado pit staan. Een avocado pit kun je kiemen, en vervolgens planten, dan word het een boom. Niet aan elke boom komen avocado vruchten dus je moet veel geduld hebben, en mazzel. Maar leuk is het wel.

How to: Neem een avocado pit ( maak hem schoon, haal het velletje er af), een potje/glas met water, en cocktail prikkers (of tandenstokers). Steek de cocktail prikkers rondom de pit en hang de dikke kant in het water. Hij moet altijd in het water rusten, dus vul het regelmatig bij! Hij moet op een warme lichte plek staan. Uiteindelijk barst de pit open, en komen er scheuten uit. Ik kan mijn pit nu eigenlijk al planten, maar ik wacht nog even.

Maar het kiemen alleen al duurt een paar maanden, en is een leuk proces om naar te kijken, ook leuk om eventueel met kleintjes te doen, dan kunnen ze het groei proces zien.

Liefs,
Acia.

Follow my blog with Bloglovin

Gepubliceerd door

MrsGypsy

Creatief ! Dat ben ik in woord samengevat. Ik kijk naar de nieuwste trends en maak er mijn eigen versie van. Ik ben gek op muziek het strand, tekenen, yoga, bedenken, maken, gadgets, sieraden, fashion, festivals en mama zijn. Ook word ik heel blij van lekkere koffie. Enjoy!

Geef een reactie

