DIY button necklace

20130108-173215.jpg
Een statement ketting maken met ‘oude rommel’ ? Yes please! Ik heb in m’n knopen trommel gekeken, en bedacht dat je ook wel eens wat anders met knopen kunt doen. Dus ik heb er een ketting mee gemaakt. Wil je weten hoe? Lees snel verder.

You need: een lapje stof ( 30x30cm ), knopen in alle formaten, lijm en spuitlak. Optioneel zijn glittersteentjes.

1. leg op het lapje stof de knopen in de volgorde zoals jij wil.

2. Lijm ze daarna vast.

3. Als het droog is knip dan het overige stof om de knopen weg. Maar laat aan de uiteinden een reepje stof van 15cm over, aan beide kanten, zodat je hem om je nek vast kunt knopen.

4. Ik heb er voor gekozen om de ketting een mat gouden kleur te spuiten. En daarna nog met extra glittersteentjes versierd. En klaar!

Ik vind eigenlijk dat de ketting op deze foto niet goed tot zijn recht komt, maar het is een hele mooie statement ketting geworden.

Voor de lente zou je een pastel kleurige ketting kunnen maken, en voor de zomer bijvoorbeeld een neon kleur. En zo heb je altijd een hele mooie originele opvallende ketting voor je outfit.

Liefs,
Acia.

Follow my blog with Bloglovin

Gepubliceerd door

MrsGypsy

Creatief ! Dat ben ik in woord samengevat. Ik kijk naar de nieuwste trends en maak er mijn eigen versie van. Ik ben gek op muziek het strand, tekenen, yoga, bedenken, maken, gadgets, sieraden, fashion, festivals en mama zijn. Ook word ik heel blij van lekkere koffie. Enjoy!

Geef een reactie

