DIY hot oil treatment

20121120-105641.jpg
In deze koudere tijden van het jaar is het extra goed voor je haar (zeker als je het verft of vaak styled met hitte) om af en toe een hot oil behandeling te doen. Deze kun je duur bij de kapper laten doen, of in de winkel kopen, maar veel makkelijker is, om het zelf te doen met je eigen (puur natuur!) ingrediënten.

Voor het ‘basis’ recept voor een hot oil behandeling heb je nodig: een leeg haarverf flesje (of een ander handig leeg flesje met een tuitje) kokosnootolie en eventueel een essentiële olie naar keuze.

Een paar essentiële oliën, per haartype, die goed voor je haar/hoofdhuid zijn.

Vet haar: rozemarijn, basilicum, salie en lavendel.

Droog haar/beschadigd haar: lavendel, rozemarijn, ylang-ylang, salie en citroen

Als je last van roos hebt: lavendel, rozemarijn, en ceder

let op! je kan een allergische reactie hebben op een essentiële olie. Gebruik het nooit puur op je huid. Test het mengel het eerst op je pols als je allergisch denkt te zijn.

How to: doe een paar eetlepels kokosolie in je flesje, en eventueel een andere olie zoals olijf olie of argan olie. Voeg daarna enkele druppels essentiële olie naar keuze toe. Leg het flesje vervolgens in je bakje heet water, zodat de olie goed op kan warmen. Doordat de olie warm is, gaan je haarschubben open en word de olie goed opgenomen. Kokosnootolie is een olie die tot diep in je haarschacht word opgenomen.

Als je olie warm is doe een drupje op je hand om te kijken of het niet te heet is, en verdeel het vervolgens over je hoofdhuid en haar.

Doe daarna een plastic zak of plastic folie om je haar en vervolgens een handdoek erom. Dit zorgt ervoor dat je hoofd warm blijft en de olie zijn werk kan doen.

Ik doe het in de ochtend in mijn haar en laat het een paar uur zitten en was het vervolgens uit met shampoo én crème spoeling.

Ik doe het zo: ik doe eerst crème spoeling in mijn hele haar, op een of andere manier haalt dat goed de overige olie uit je haar. En daarna was ik het pas met shampoo.

En dan glanst je haar en voelt het wat dikker en zacht aan. Ook zal het niet snel gaan pluizen. Ik doe dit 1 keer per week. Maar als je echt beschadigd haar heb kun je het gerust 2 keer per week doen, totdat je haar weer in betere conditie is.

Ik hou heel erg van natuurlijke haarverzoring. Ik ben daar mee begonnen na jaren verven en experimenteren met m’n haar. Op een gegeven moment was het compleet dood en brak het alleen maar af. Mijn haar was tot net over mijn oren. Toen ben ik gaan zoeken naar natuurlijke verzorging etc, en nu 4 jaar later heb ik haar tot mijn middel en is het gezond en zelfs wat dikker geworden.

ik heb nog veel meer tips en tricks. Laat maar weten in de comments of jullie daar een artikel over zouden willen.

Liefs,
Acia.

Follow my blog with Bloglovin

Gepubliceerd door

MrsGypsy

Creatief ! Dat ben ik in woord samengevat. Ik kijk naar de nieuwste trends en maak er mijn eigen versie van. Ik ben gek op muziek het strand, tekenen, yoga, bedenken, maken, gadgets, sieraden, fashion, festivals en mama zijn. Ook word ik heel blij van lekkere koffie. Enjoy!

2 gedachten over “DIY hot oil treatment”

    1. Nu gebruik ik pure shine van fructis, die is zonder siliconen (siliconen maken mijn haren zwaar) en zonder parabenen. En als conditioner kokos van kruitvat eigen merk. Maar conditioner wissel ik vaak!

      Like

Geef een reactie

