11th of November

20121108-163505.jpg
Eindelijk heb ik dan mijn pompoen uitgehold. Ik wou het eerder doen, maar had er echt geen tijd voor. Dus bij deze 11 november pompoenen!

You need: Een pompoen naar keuze, een scherp mesje, een stift, een lepel ( op de foto heb ik een speciaal pompoen uithol setje, voor €3 gekocht bij een tuincentrum ) En eventueel vaseline en een appelboor.

1. Teken met je stift ongeveer wat je op je pompoen wil hebben, eventueel kun je ook het eerst op een vel papier teken en daarna op je pompoen.

2. Snij de omtrek uit ( niet te diep! ) zoals je dat gewoon ook zou doen.

3. Maar in plaats van een heel gat te maken, haal je daarna alleen een dun laagje van je uitgesneden stukje af.

4. Zo ziet het er dan uit.

5. En je versiert op die manier je hele pompoen. Ik heb er ook kleine gaatjes in gemaakt. Maar laat vooral je fantasie de vrije loop.

20121108-164504.jpg

Daarna heb ik de bovenkant en achterkant er uit gesneden ( makkelijker met kaarsjes er in en uit doen ) en hem goed uitgehold. In de deksel heb ik met de appelboor wat gaatjes gemaakt, zodat de warmte goed weg kan.

Als je je pompoen langer mooi wilt houden, smeer hem dan in met vaseline, dat zorgt dat de pompoen zijn eigen vocht vasthoud en minder snel rot door vocht van buiten af.

En klaar!

20121108-164652.jpg

Eigenlijk had ik 2 pompoenen en wou ik er pretty little liars pompoenen van maken ( tv serie in Amerika op abc family ) Maar helaas was 1 pompoen verrot aan de binnenkant en kon ik die niet meer gebruiken. Maar evengoed vind ik deze leuk geworden.

Wat vinden jullie?

Liefs,
Acia.

Follow my blog with Bloglovin

Gepubliceerd door

MrsGypsy

Creatief ! Dat ben ik in woord samengevat. Ik kijk naar de nieuwste trends en maak er mijn eigen versie van. Ik ben gek op muziek het strand, tekenen, yoga, bedenken, maken, gadgets, sieraden, fashion, festivals en mama zijn. Ook word ik heel blij van lekkere koffie. Enjoy!

2 gedachten over “11th of November”

Geef een reactie

