DIY self watering plants

20120619-121044.jpg

Ik heb zelf allemaal verse kruiden en sla planten, en probeer steeds nieuwe dingen. Nu bedacht ik als je een lege plastic fles openknipt en het kantje met het tuitje omgekeerd in de onderkant zet, en er een dik touwtje door laat gaat, dat de planten dan ‘automatisch’ water krijgen. En je kunt goed zien wanneer het water opraakt.

Gek verhaal, hier een simpel plaatje:

20120619-121352.jpg

Het paarse is het touwtje wat het water absorbeert. Simpel! En als je een paar dagen weg bent, zitten je planten niet meteen zonder water , handy! ;)

Follow my blog with Bloglovin

Gepubliceerd door

MrsGypsy

Creatief ! Dat ben ik in woord samengevat. Ik kijk naar de nieuwste trends en maak er mijn eigen versie van. Ik ben gek op muziek het strand, tekenen, yoga, bedenken, maken, gadgets, sieraden, fashion, festivals en mama zijn. Ook word ik heel blij van lekkere koffie. Enjoy!

4 gedachten over “DIY self watering plants”

    1. Je moet geen synthetische draadjes of dergelijke nemen, en zorgen dat het draadje goed in je grond omwikkeld is, en er genoeg in het water hangt, dan absorbeert het vanzelf! Je kunt precies zien hoeveel water er uit gaat. :)

      Like

Geef een reactie

