DIY Studded canvas shoes!

20120505-133855.jpg

Let’s get started:

1. Je hebt nodig: gympies ( canvas schoenen / all stars ), studs naar keuze, een tang om de studs vast te maken en een tornmesje of een klein scherp schaartje ( om de binnenvoering van de schoen los te maken )

2. Maak de binnenvoering los en vouw hem naar binnen.

3. Begin je studs vast te maken in een motief wat jij leuk vind.

4. Ga door tot je gympies vol zitten, of je motiefje af is.

5. Zo ziet de binnenkant eruit als ze allemaal vast zitten.

En klaar! Je voering kun je met een paar steekjes weer vastnaaien, of met een klein beetje superlijm vast plakken. Of zoals ik heb gedaan met een beetje strijklijm ( zie mijn artikel lace shorts hoe dat moet ) weer vast gemaakt. Enjoy!

En als jullie ze ook maken, of gemaakt hebben, stuur een foto op twitter @aciamasen !

*

let’s get started:

1. You need: canvas shoes ( all stars or other canvas shoes ), studs you like, pliers, ripper, or a little sharp scissor ( to undo the lining inside the shoe )

2. Start to undo the lining inside of the shoe, and fold it inside.

3. Attach your studs in a pattern you like.

4. Go on until your whole shoe is full with studs or till your pattern is finished.

5. That’s what the inside looks like if you attached all the studs.

Finished! You can stitch the lining inside together with a few stitches or glue it together with superglue. Or like I did with iron on hem tape ( check my post lace shorts on a ‘how to’ with hem tape ) Enjoy!

And if you make these lovely shoes, or already did, send me a picture on twitter @aciamasen !

Follow my blog with Bloglovin

Gepubliceerd door

MrsGypsy

Creatief ! Dat ben ik in woord samengevat. Ik kijk naar de nieuwste trends en maak er mijn eigen versie van. Ik ben gek op muziek het strand, tekenen, yoga, bedenken, maken, gadgets, sieraden, fashion, festivals en mama zijn. Ook word ik heel blij van lekkere koffie. Enjoy!

Een gedachte over “DIY Studded canvas shoes!”

Geef een reactie

